VW Řecko 2010, Peloponéz, Lefkáda, Slovinsko a Itálie, 5100km po souši a 1800km na lodi

Trasa: Praha - Rozvadov - Mnichov - Innsbruck - Bolzano - Lago di Garda - Benátky - Ancona - dále trajektem se společností Minoan lines do města Patra (Patras) v Řecku. Dále jsme objeli poloostrov Peloponéz proti směru hodinových ručiček a v Pátře trajektem přejeli na pevninskou část Řecka. Poté jsme jeli po pobřeří až do přístavního města Igoumenitsa, zde opět nástup na trajekt směr Ancona.

Jelikož se v této době konal sraz Volkswagenů ve Slovinsku, volba byla jasná. Přes Triglavský národní park jsme dojeli do Lesce - Bled. Po třech dnech nakopli motor a zamířili směr Praha přes Villach, Salzburg a Linz.

Celá cesta proběhla bez problémů. Motor i auto sloužilo na jedničku.

0. den: 22.července

Sice píši až 22.července, ale přípravy Westy začaly mnohem dříve.

Přes zimu jsem si do ní postavil nový motor, poladil spojku, vyměnil manžety na zadní nápravě, zakoupil a namontoval termo okna. V nábytku jsem po minulých cestách a zkušenostech vyrobil repliku skříňky mezi přední sedadla a pracovní desku na dřez. Zakoupil jsem nosič na kola, která jsme nakonec nevzaly a navigaci, která nás párkrát pěkně protáhla. Je toho asi víc, ale skléróza už funguje...

Z náhradních dílů jsem vzal snad půl motoru...nakonec zbytečně. Ve výbavě nemohla chybět hlava (díky Herbímu), rozdělovač, karburátor, klínový řemen a mnoho dalšího... Z nářadí nakonec jen pár základních klíčů a gola sadu.

Důležitou částí příprav byla kontrola a doladění povinné výbavy auta. V Rakousku povinné dvě reflexní vesty, novou lékárničku doplněnou paralenem, vitamíny a kdo ví čím vším...

1. den: 23.července

Je pátek a mám pro jistotu volno. Ráno hned do garáže a zběžná kontrola všeho okolo auta.  Martinka zatím nakoupila vše, co bylo potřeba a za příjemného deště jsme vyrazili směr Zličín. V Glóbusu jsme nakoupili spousty jídla (dost toho máme ještě teď doma), levný benzín jen na cestu do Rakouska (je tam o korunu levnější) a hurá na jih. U Berouna už nepršelo, ale spíš chca**.

Dojeli jsme až do Rakouska, lehce před Innsbruck do vesnice Scharnitz, a za stálého deště jsme cca kolem půlnoci usnuli...venku bylo 14°C.

Dnes najeto:

2.den: 24.července

Sobotní ráno bylo dosti nepříjemné. Stále pršelo...

Protože jsme jeli na jih do tepla, měli jsme jen lehké oblečení. Takže zabalení do dek a všeho teplého v autě jsme směřovali na Brenner a Penserjoch passo 2211m.n.m.

I tak nám byla zima...

Když jsme přijížděli na Lago di Garda, začalo nám svítit sluníčko... jak moc nám to stačilo :-) Zajeli jsme do kempu (vesnice Lugana 11€ kemp) a potkali Merilin a Jean Paula s T4. Pokec o cestování s VW byl nekonečný, stejně jako množtví českého šnapsu a dominikánských doutníků... Pozvánku do Francie možná využijeme...dědeček od Merilin totiž pěstuje víno v oblasti Champagne...

Dnes najeto:

3.den: 25.července

Neděle ráno byla ve znamení becherovkové páry a odjezdu do Benátek.

Původně jsem moc nechtěl, ale nakonec oči mé krásné ženy rozhodly...jeli jsme... Po ujetí cca 300km jsme byli na místě. Benátky byly kapitola sama pro sebe. Pokud pojedete okolo, rozhodně se v nich zastavte. Nejsou zase až tak drahé, jak se říká. Pokud si teda nechcete koupit poslední topíček vašeho outfitu...

Možná ještě napíšu, že ideální je zaparkovat auto v Mestre a dojet do Benátek autobusem. Osobně nevím kolik se tam platí, jeli jsme na černo... řidič nám nebyl schopen vysvětlil, kolik máme zaplatit a poslal nás dále do vozu... Cestou nazpět jsme se pro jistotu neptali vůbec a v pohodě vše prošlo... Ceny: zmrzlina 2€, lodní doprava po Grand kanale 6,5€, sendvič 4€, parkování přímo u centra 22€ na den - v Mestre zdarma.

Večer jsme zaparkovali na parkovišti u Rimini před Mc Donaldem za 15€, kde jsme potkali stejnou westfálku jakou máme my.

Dnes najeto:

4.den: 26.července

Nasnídali jsme u Meka a naplánovali co dál... ve tři nám jel trajekt a měli jsme před sebou cca 280 km. Chtěli jsme do San Marina, ale báli jsme se, abychom všechno stihli.

Nakonec měl trajekt zpoždění a my čekali celé odpoledne. Brouzdali jsme Anconou a debatovali s moravákem Honzou, stejně jako s klukama z T3 z Rakouska.

Trajekt přijel v 17:30 a my vyrazili směr Řecko.

Dnes najeto:

5.den: 27.července

Noc na trajektu proběhla velice dobře. Hlavně kvůli Honzovi, který poradil kam si lehnout. Je to ostřílený cestovatel a trajekty má prolezlé jako málokdo. Navíc zásoby vína a slivovice připomněly, že Morava je prostě všude.

Mezipřistání v Igumenitsi bylo nečekaně rychlé, poté následovalo jen čekání na náš přístav. 23 hodin plavby je přece jen docela dlouhá doba.

Vylodění proběhlo bez větších problémů (Maty málem zatlkli a ukřižovali za focení, když jsem vyjížděl z trajektu), a proto jsme se přesunuli k patě visutého mostu, který spojuje Peloponéz s pevninskou částí Řecka. Je jeden z deseti novodobých divů světa. To jsme ještě netušili, že pod ním pojedeme na trajektu ještě jednou.

Náš cíl pro tento den byl ale o 65km dále, krásné místo Diacopto. Vesnička, která má své kouzlo možná více v noci, nabízí zázemí pro podobné karavanysty jako jsme my. Parkování na pláži se sprchou, dostatečně daleko od obydlí a dostatečně blízko, aby se za pár minut došlo do taverny.

GPS: 38°12'7.736"N, 22°11'37.8"E

6.den: 28.července

Středeční ráno jsme vstávali doopravdy brzy, protože nás čekal výlet vlakem. Jedná se o místní zubačku, kterou se dříve vozil stavební materiál na pobřeží. Dnes je z ní turistická atrakce. Vlak vede horským údolím k cca 15km vzdálenému městu Kalavrita. Nedaleko je i klášter Mega Spileon. Zvolili jsme variantu tam vlakem a nazpět pěšky. Nejvíc si totiž tuto zajímavou stavbu plnou mostů a tunelů užijete paradoxně, když jste mimo jízdní dráhu a můžete sledovat jak se dvojice vagónků prodírá horskými soutěskami.

Cesta byla divoká hlavně pro našeho 3 měsíčního psa. Po 8 km lehl a dál jsme ho nesli. Sami jsme taky byli rádi, že cesta je za námi... Suma sumárum, krásný, ale náročný trip. Odměnou byl nejen limetkový háj, ale i frappé přímo u počáteční vlakové stanice.

Odpolední siestu zakončil přejezd do dalšího místa. Cílem byla údajně jedna z nejhezčích pláží na Peloponézu...Kalogria.

Pomalu pokračuji, ale nestíhám :-(

Aspoň se máte na co těšit :-)

Ceník:

Trajekt: 2x osoba, VW T2b, jeden směr 179,-€

Benzín Řecko: 1,499 - 1,699€ za litr (srpen 2010)

Chleba v českém podání nemají, takže bagety, bulky...od 0,40€

Frapé: 0,90 - 3,40€

Ouzo: 2,50€ (zdarma dostanete toust s rybou)

Pitta giros: 1,90 - 2,50€

Co musíte v Řecku zažít:

Ani nevím čím začít, je toho moc...dost toho asi bude znít jako klišé...

1, Brodění kaňonem Acheron - 3,5km ledovou vodou

2, Horský trek z Diacopta do Kalavryty - 12,5km po kolejích místní zubačky

3, Atmosféra olympijského stadionu - budete uchváceni, jakou atmosféru dokáže mít toto místo

4, Jogurt...ano čtete dobře "jogurt" žádné 0% jogurty, ale 2,4 a 10% jogurty. Nejlépe s medem.

5, Ryby...osobně ryby moc nejím, ale v Řecku by to byl hřích...vemte jídelní lístek odzhora dolů...za celou dovolenou to zvládnete...