VW T2a Ondry Sýkory

Motor 1,6

OndraS BUTCH bus T2a

 Tak nejprve něco historie. Auto je vyrobeno 9.prosince 1969 a bylo již z výroby určeno pro Československou socialistickou republiku. Z jeho historie nevím nic, pokud se tedy nepočítá, že ho vlastním od roku 1996.

 To bylo tak. Sháněl jsem nějakou dodávku a tehdejší známý byl velkým milovníkem starých VW. Sám vlastnil několik Variantů, jeho táta brouka a pohybovali se v nějaké bláznivé partě. Jeden z nich, jakýsi pán K. vlastnil mimo jiné i ponorku. A tu mi také slíbil prodat za 10.000,- Kč. Pojízdnou. Tak jsme se tedy dohodli, já přijel na dané místo a on že ji prodal někomu jinému. Dost mě to tenkrát rozladilo. No a tak jsem pátral dál, až se u pana Pellera vyloupnul bus. No bus. Takovej vwrak bez dokladů a bez motoru. Pomlácenej kde se dá, u spolujezdce sklepaná podlaha, zadní rohy prakticky fuč, zadní nárazník nebyl vůbec. No ale nekupte to za ty peníze. Když jste za ty samý měli mít ponorku. Tak jsem dal panu Pellerovi slíbený obnos, busa jsme zapřáhli za žigula, zamačkali brzdový trubičky co tekly a vyrazili jsme do Prahy do Záběhlic. No jízda to byla pekelná, ale dojeli jsme. Ten den mi bylo 22 let a asi to byl ten nejzvláštnější dárek k narozeninám. A taky určitě ten nejdražší.

 Na autě se začalo trochu dělat, párkrát uvnitř něco chytlo od autogenu, no klasika. Někdy na podzim, když jsem ušetřil pár korun jsem jel za panem Pellerem znovu, že prý tam má nějakou olítanou šestnáctku a že je za 16k k mání. Tak jsem ještě posháněl topníky, výfuk a pár drobností a najednou to jezdilo vlastní silou. No pocit k nezaplacení!      No pak jsem tak nějak pojal dnes moderní myšlenku pošudlat a drandit a tak jsem koupil pár tmavě modrých sprejů a že auto nalakuju. Na parkovišti. No geniální myšlenka. To se zdařilo jen zčásti a nakonec šel po nějaké době pod lak.

 

 Doklady k auto jsou taktéž kapitola sama pro sebe. Takže k auto jsem žádné nedostal. A tak jsem koupil Variantí. A pak jsem namotoval LPG. Tak jsem koupil jiné Variantí. No pak jsem koupil druhýho busa přechoďáka, ten měl LPG přihlášené a tak jsem si doklady nechal a přechoďáka poslal dál. Jo a než se tak stalo, tak mi ho stihli na Žižkově ukrást. A pak mi volali policajti, jestli mam buse. A jakou barvu. Tak jsem chvíli mlžil a ukázalo se, že přechoďáka našli. Vypůjčili si ho nějaké smažky, došel jim benzín a startovali u viaduktu na Seifertce ve dvě tak dlouho, že naštvali nějakou babku, co na ně zavolala policajty.

Co je na autě zvláštního? No tak nějak ani nic. Nábytek domácí výroby, již zmiňované LPG, jo a už to není „velká pětidíra“, přeci jen mi kotouče přišli trochu bezpečnější. Co dál? No tažné tam je. Pak teď nově šoupací okno v šoupačkách. Chystám bezkontaktní zapalování a elektrické benzínové čerpadlo. Přeji jen to na benzín jezdí minimálně a tak mi tam ta mechanická pumpa běhá naprázdno.

T2b
Aktuality

2020 - Kulatý víkend 26. 9. 2020

(21.07.2020)
VII. Kulatý víkend tradičně v Lobči

VW hory 2021

(21.07.2020)
V přípravě 
Forum / Chat

Kontakty

Václav Havrda

Tel: +420606024727 

Mail: vaclav.havrda@T2b.cz